TIP: CITRUSVRUCHTEN RASPEN? ALLEEN BIOLOGISCH VRUCHTEN KOPEN!

Ik heb al eens eerder verteld dat wanneer je citrusvruchten wil raspen je alleen biologisch fruit dient te gebruiken.  Dit omdat de niet biologische citrusvruchten door de voedingsindustrie worden 'bewerkt' en van een wax laag worden voorzien. Dus ook al was je dit fruit goed, je raspt deze wax laag gewoon mee en dit komt dus ook in je gerechten terecht en eet je dus op!




De stichting warendienst en Kassa onderzochten dit gegeven en maakte er een uitzending over.  Kijk maar hier .
Als je dit gezien hebt, snap je waarom het raspen van NIET biologische citrusvruchten onverstandig is. 

Daarnaast heb ik nog een tip voor jullie; 

Hebben jullie ook zo'n hekel aan het raspen van citrusfruit? Ik in elk geval wel, hoe vaak ik mijn  vingers daarbij verwond weet ik  al niet meer. 
Of ik nu een dure of een gewone rasp gebruik, ik vind het maar ondingen. Of ik verwond mijn vingers of ik krijg te weinig rasp.... ondingen! 



Dus ben ik op zoek gegaan naar biologische citroen/ sinaasappel rasp. 
En gelukkig..... dit bestaat en is o.a te koop bij de ekoplaza maar ook sommige reformhuizen verkopen het. Deze rasp is gegarandeerd van 100% biologisch fruit gemaakt. 
Een echte aanbeveling en je hoeft echt niet zoveel nodig te hebben, een klein theelepeltje is voldoende om je gebak bijvoorbeeld die heerlijke smaak te geven die je voor ogen hebt. 






En voor mij nog een goede bijkomstigheid.... ik bespaar op pleisters